2008年4月2日星期三


考古學係通過發掘和調查古代人類嘅遺跡遺物和文獻來研究古代社會嘅一門人文科學。傳統上,考古學係文化人類學嘅一門分支學科,但係現在它越來越獨立,成為了一門獨立嘅學科。
考古學家與只研究歷史記載嘅歷史學家不同,他們通過研究遠古人類嘅遺留物,對沒有歷史記載嘅史前文化也進行研究。考古學家致力於探索人類文化嘅起源。

名稱溯源
考古學研究嘅物件係實物。主要係物質嘅遺存,或者話係遺物與遺跡。而呢些遺存應該係古代人類嘅活動遺留下來嘅。考古學嘅研究集中嚮對過去嘅研究上,包括過去文化所遺留下來嘅各種資料。所以它嘅研究物件係屬於一定時間以前嘅古代。比如英國嘅考古學下限係諾曼人嘅入侵(1066年),法國係加洛林王朝嘅覆滅(987年),美洲各國係哥倫布發現新大陸(1492年),中國嘅一般係以明朝嘅滅亡(1644年)為下限。近年來,英國出現嘅中世紀考古學(Medieval Archeology)則把時間下限推進到了1640年。而美洲各國嘅工業考古學(Idustrial Archeology)則研究近代工業初期嘅遺物。隨著時代嘅前進,呢些下限都會自然地向後推移。

研究物件

起源

考古學 考古方法嘅發展

考古發掘管理
文化傳播論
新考古學
後過程主義考古學
科技考古學 考古學分支及其相關學科

考古修復
考古年代測定
遙感考古
考古發掘
洛陽鏟

沒有留言: