2007年12月28日星期五


閏九月初五黃曆閏年閏九月第五日。因為閏九月唔係年年有,平時紀念都會響九月初五

閏九月初五 響呢日出世嘅人
呢段公元係跟儒畧曆。 儒畧曆1582年10月4號之後一日,係額我畧曆1582年10月15號。下面公元跟額我畧曆計。

2007年12月26日星期三

庫
係收納嘅地方。庫本來係收埋兵嘅屋,之後就引伸到收埋其他嘢。

2007年12月25日星期二

天王星
天王星係距離太陽第七遠嘅行星。佢個名來自拉丁文Uranus (萬國音標: /jəˈreɪnəs/ or /ˈjurənəs/)。佢屬於木星型行星,成個星係氣體來嘅。直徑來講排第三,而質量來講排第四。

2007年12月24日星期一


,或,意思係生命完咗,永遠都唔會返生,生物學上嚟講,呢個係永久嘅狀態,而且係生物就紿終都要死。死嘅相反係出世。死可以自然死,例如病死,又或者非自然死,即俾人或物終止生命,例如發生意外、被……等。

釘蓋釘蓋 死嘅原因
由於對死字有所忌諱,粵語/漢語對死描述嘅辭彙極其豐富,叫法好多好多,例如:

婉轉啲嘅:過身、過世、去世、瓜柴、瓜老襯、瓜咗、釘蓋、釘咗、去咗、走咗、香咗、淋咗、冚旗、兩腳一伸、伸直咗、行先一步、Game Over、摺埋、長休、玩完、已故、斷氣、賣鹹鴨蛋、百年歸老、返返舊時嗰度、一命嗚呼、撒手塵寰、駕崩(帝皇專用)、香銷玉沉(女人專用)、冚國旗、天妒英才…
好聽啲嘅:辭世、與世長辭、辭去人世、百年之後、壽終正寢(男)、壽終內寢(女)、成為故物、嗚呼哀哉、已故、作古、大去、仙逝、安眠、安息、往生(佛家語:指去另一個世界生活)、駕鶴西歸 …
有宗教色彩嘅:魂歸天國、蒙主寵召、安息、上天堂圓寂涅槃、歸西、仙遊、登極樂、上西天、見閻羅王、上咗路(黃泉路/陰司路)、落黃泉、落地獄、落下面、洗陰司紙、食香、嘆元寶蠟蠋、氣數已盡、乘西去…
政治色彩嘅:見馬克思、搵毛主席(以上都係共產黨員愛用)…
正面啲嘅:殉國、殉教、殉職、殉道、成仁、犧牲、與世長辭、壽終正寢、英年早逝、返魂乏術、就義…
未成年人死:夭、夭折、短折、夭亡、殤、夭殤、早逝(英年早逝)、夭逝、天逝、棄養、夙殞、天服之殤…
自然死嘅:壽終、登仙、百年、老了、謝世、長逝、長往、長辭、歸室、歸泉、走了、去了、故去、就木、壽終正寢、壽終內寢 …
非自然死嘅:自盡、自殺、被殺、遇刺、遇難、身亡、暴斃、斃命、喪生、非命、病逝、斷魂、隊冧、解決咗、攪掂咗、魂斷XX(XX係一個地方,可以係:香港長城、異鄉、南山…)、葬身XX(XX係一個空間,可以係:火海、大海、魚肚、輪下…)…
單字:殁、殞、斃、薨、卒…

2007年12月20日星期四


生態學依個概念最早喺1869年德國生物學家恩斯特·海克爾定義:『生態學係研究生物有機體與其周圍環境(包括非生物環境同生物環境)相互關係嘅科學。英語 ecology 係由希臘語詞滙 Οικοθ(一屋人)同 Λογοθ(研究)組成的,意思係「研究生活響同一自然環境中嘅動物嘅學科」。 至今渠已經發展為「研究生物與其環境之間的相互關係的科學」; 其中「環境」包括生物環境和非生物環境:生物環境指物種之間或物種内部各個體之間嘅關係,非生物環境包括自然環境:土壤岩石空氣溫度濕度等。
英國人 Tansley 首先響 1935 年提出生態系統概念。美國年輕學者 Lindeman 詳細考察 Mondota 湖生態系統之後提出生態金字塔能量轉換既「十分之一定律」。由此,生態學成為一門有自己的研究對象、任務同方法的比較完整同獨立的學科。近年嚟,生態學已經創立咗自己獨立研究嘅理論主體,即喺生物個體同環境直接影響嘅小環境到生態系統唔同層級嘅有機體同環境關係嘅理論。佢哋嘅研究方法勁過描述——實驗——物質定量三個過程。系統論、控制論、信息論嘅概念同方法嘅引入,促進咗生態學理論嘅發展。如今,由於同人類生存同發展嘅緊密相關而產生咗多個生態學的研究熱點,如生物多樣性嘅研究、全球氣候變化嘅研究、受損生態系統嘅恢復同重建研究、可持續發展研究等。
生態學係生物學一支。生物學有微觀(分子生物學方向)同埋宏觀兩方面;生態學就係向宏觀方向發展嘅一支,研究生物個體、種群、群落、生態系統直到整個生物圈。生態學亦係一門綜合學科。需要利用地質學地理學氣象學土壤學化學物理學等各方面的研究方法同埋知識,並且當啲生物群落同埋其生活環境同做一個整體——其中物質能量唔停循環流動——來研究。

生物圈
自然界一定範圍或者區域内,生活的一群互相依存的生物,包括動物、植物、微生物等,同當地嘅自然環境一起組成一個生態系統。一個生態系統內,物質同能量嘅流動達到一個動態平衡。生態系統大小不一,多種多樣,小到一滴湖水、一個獨立嘅小水塘、熱帶雨林中一棵大樹;大到一片森林、一座山脈、一片沙漠都可以是一個生態系統。
一個生態系統具有自己嘅結構,可以維持能量流動同物質循環,地球上無數個生態系統嘅能量流動同物質循環,滙合成整個生態圈的總能量流動同物質循環,一個生態系統內各個物種的數量比例、能量同物質的輸入與输出,都處於相對穩定的狀態,如果環境因素有變化,生態系統有自我調節恢復穩定狀態的功能,如果環境因素緩慢的變化,原有的生物種類會逐漸讓位畀新生的,更適應新的環境條件的物種,依個叫做生態演替。但如果環境變化得太快,生物嚟唔切演化以適應新的環境,則造成生態平衡的破壞。
生態系統之間唔會完全隔絕. 有啲物種會來回幾個系統; 每個生態系統亦同外界交換少少物質能量。人類會創造人工生態系統,如農田的單一物種,城市的生態系統,都係人工創造的;人一停手,渠就會敗壞,恢復自然狀態。

生態生態 生態系統
一切生物都要由外界攞能量同物質嚟生存. 生態系統中的能量和物質流動正係通過各種生物攝取事物的方式形成的,而依種將各種生物聯繫到一起的能量和物質流動的鏈就叫做食物鏈食物鏈依個名詞係由一位英國動物學家埃爾頓(C.S.Eiton)喺1927年首次提出的,據佢自己講係受到中國既一句俗語:「大魚食小魚,小魚食蝦米」的啟發。食物鏈包括幾種類型:捕食性、寄生性、腐生性、碎食性等,如果一種有毒物質被食物鏈的低級部分吸收,例如被草吸收,雖然濃度好低,但唔影響草的生長,但仔吃草後有毒物質就好難排泄出嚟,當佢經常食草,有毒物質會逐漸喺佢體內積聚,又食大量的兔仔,有毒物質會響鷹既身體內進一步累積。因此食物鏈有累積同放大的效應。美國國鳥白頭海鵰之所以面臨滅絕既危險,並唔係被人捕殺,而係因為DDT逐步咁響佢身體內累積,導致生出嚟的蛋係軟殼,無辦法孵化。一個物種滅絕,就會破壞生態系統的平衡,導致其物種數量的變化,因此食物鏈對環境有非常重要的影響。
自然界中,每種動物唔剩只食一種嘢,當食物鏈串埋一組就會形成一個更複雜嘅食物網

生物多樣性
生態系統中包括有唔同的營養級生產者,主要有:
陽光能量中轉換多少生物量為系統的生產量,主要指第一性生產者的有機物總量,唔同自然條件的生產量唔同,沙漠海洋生態系統的生產量最低,每畫夜只有不到0.1-0.3克/平方米,熱帶雨林則可以達到每畫夜10-20克/平方米。生產量大的生態系統則可以維持更多的生物存在,起自我調節能力也更強;生產量少的生態系統自我調節能力極低,生態系統則非常脆弱,經唔起條件的變化同外界的破壞。

生產者 - 從陽光中攝取能量綠色植物,係初級生產者;
消費者 - 取食植物和其他動物生物
分解者 - 分解動植物屍體微生物,還原為礦物質,和消費者一同算做第二性生產者。

2007年12月19日星期三

古道 各地嘅古道
香港現存嘅古道多數響郊外,約一闊,由花崗石鋪成,畀山兜響嗰時用。

元荃古道 古道

茶馬古道

2007年12月18日星期二


閏二月廿九黃曆閏年閏二月第廿九日。因為閏二月唔係年年有,平時紀念都會響二月廿九

閏二月廿九 響呢日出世嘅人
呢段公元係跟儒畧曆。 儒畧曆1582年10月4號之後一日,係額我畧曆1582年10月15號。下面公元跟額我畧曆計。

文字笑話

熊對能說:窮成這樣啦,四個熊掌全賣了; 兵對丘說:兄弟,踩上地雷了吧,兩腿咋都沒了? 王對皇說:當皇上有什麼好處,你看,頭發都白了; 口對回說:親愛的,都懷孕這麼久了,也不說一聲; 果對裸說:哥們兒,你穿上衣服還不如不穿!...

文字笑話

2007年12月14日星期五

travel.mook.com.tw/UD_Data/1169793845099138000.jpg" alt="日光" align="left" style="padding:10px" />
太陽光,又叫做日光,係太陽發出嘅電磁輻射electromagnetic radiation)中可見光嘅部份。

2007年12月13日星期四

魯迅魯迅
橫眉冷對千夫指,俯首甘為孺子牛。 ——魯迅
魯迅1881年9月25日1936年10月19日),原名叫周樟壽豫山,後來改字做豫才1898年南京求學嗰時改名周樹人。「魯迅」係佢嘅筆名。浙江紹興人。中國現代作者、政治評論人、翻譯者,新文化運動嘅一員領袖。歷任北京大學講師、北京女子師範高等學校廈門大學廣州中山大學教授。

作品

阿Q正傳
狂人日記
孔乙己
吶喊

2007年12月12日星期三

香港鐵路有限公司
香港鐵路有限公司係指依家嘅地鐵九鐵將來合併咗嘅新公司名。
主要業務為營運香港嘅地下鐵路系統、發展香港本地、過境同城際鐵路服務。
2007年8月8日香港政府宣佈錢果豐周松崗係新公司嘅候任主席同行政總裁。

2007年12月11日星期二

閏五月廿一
閏五月廿一黃曆閏年閏五月第廿一日。因為閏五月唔係年年有,平時紀念都會響五月廿一

響呢日出世嘅人
呢段公元係跟儒畧曆。 儒畧曆1582年10月4號之後一日,係額我畧曆1582年10月15號。下面公元跟額我畧曆計。

2007年12月10日星期一

煮食
煮食,將生嘢變成熟嘅嘢食。其中涉及加熱嘅途徑、方法、時間;選料嘅組合、份量;煮食架生嘅使用;煮嗰人嘅工藝。

2007年12月9日星期日

香港語文
呢篇文將香港語文定義成香港成日可以見到嘅語言同埋文字。而家香港嘅法定語文(唔叫做「官方語言」)係中文同埋英文">英文,而政府嘅語文政策係「兩文三語」,即書面上使用中文嘅白話文同埋英文、口語上使用嘅廣州話(俗稱廣東話粵語)、普通話同埋英語。香港華裔人口中主要用廣東話,而唔係華裔人口就多數用英語。香港大部份居民都唔係本地原居民,由中國大陸、以至世界各地搬入黎嘅人,都會將自己鄉下嘅語言帶到香港。另外香港文化亦都受世界各地嘅潮流影響到。因此,響香港所聽到所睇到嘅語文唔單止廣東話同埋英語咁少。

2007年12月8日星期六


閏八月初九黃曆閏年閏八月第九日。因為閏八月唔係年年有,平時紀念都會響八月初九

閏八月初九 響呢日出世嘅人
呢段公元係跟儒畧曆。 儒畧曆1582年10月4號之後一日,係額我畧曆1582年10月15號。下面公元跟額我畧曆計。

2007年12月7日星期五

銻
係一種元素原子序號51。佢個符號係Sb,來自拉丁文stibium,係標記咁解。銻係一種類金屬,有四種同素異形體。最穏定嗰隻係藍白色類金屬。而黃同黑銻就係唔穩定嘅非金屬。銻係防火物料,可以做潻油磁器琺瑯,唔同嘅合金,電子零件,同橡膠

2007年12月6日星期四

天氣
天氣係指地球大氣發生嘅各種現象,而呢啲現象係通常好短時間,唔會多過幾日。如果係明顯多好多日子,就會叫氣候。呢兩個名有時用法係重疊,而兩者亦都息息相關。

2007年12月5日星期三

南海
南海係指廣東廣西以南嘅大海,西洋各國就呢個做South China Sea,譯做南中國海

南海 定義同地理
由北部順時針嘅方向:

中國大陸
澳門
香港
台灣
菲律賓
馬來西亞
文萊
印度尼西亞
新加坡
泰國
柬埔寨
越南

2007年12月4日星期二


九月初三黃曆九月嘅第三日。

響呢日出世嘅人
呢段公元係跟儒畧曆。 儒畧曆1582年10月4號之後一日,係額我畧曆1582年10月15號。下面公元跟額我畧曆計。

九月初三 節慶、風俗習慣

2007年12月3日星期一

重陽節
重陽中國民間一個傳統節日,響每年農曆九月初九。響古時,九係陽數,所以兩個九字就叫做「重陽」,又或者叫「重九」。重陽當日通常會登高,古時更會插茱萸、賞,而家亦都有人會用呢日拜山

2007年12月2日星期日

鈣
金屬元素一種,符號Ca,原子序數20。鈣質地軟,色。鈣係地殼上第五多嘅元素,係所有生物必需嘅元素,係動物身上最多嘅金屬。鈣化學上活躍,好多時用來做還原其他金屬。

2007年12月1日星期六

同位素
同位素(isotope)響化學上講同一隻元素原子核子裏大家有唔同中子數。佢哋之間為同位素。多數時候,"同位素" 呢三個字唔會指自然存在比率最多嗰隻同位素,但係其實所有同一款元素嘅原子都係同位素。中子數目會影響核子有幾穩定,所以好多同位素都係放射性嘅,佢哋有壽命限制,過得一段時間就會自己分解。
大部分情況下,同一種元素嘅同位素有相同嘅化學特性,但係都有例外。嘅同位素U 就無咁嘅能力。238嘅核能只可以慢慢咁漏出來。